Перспективи дуальної форми навчання для майбутніх фахівців соціономічної сфери
Abstrakt
Для світової наукової спільноти тема дуальної освіти не нова. Так, у Німеччині навчальні заклади готують майбутніх фахівців разом із підприємствами ще з 1969 року. Поступово досвід дуальної освіти перейняли в Канаді, Австрії, Швейцарії та інших країнах. Натомість в Україні експеримент із запровадження дуальної освіти розпочався офіційно лише в 2015 році. У пілотному проекі взяли участь декілька закладів вищої освіти першого рівня акредитації. Сьогодні за офіційними даними вже третина закладів (переважно технічного напряму), що підпорядковані МОН, частково використовують дуальну форму навчання.
Однак, для успішного розвитку дуальної освіти в Україні відкритим залишається питання щодо переваг та доцільності використання означеної форми навчання на гуманітарних спеціальностях, зокрема в процесі підготовки фахівців соціономічної сфери за освітніми чи науковими програмами на перший (бакалаврський) та другий (магістерський) рівні вищої освіти.
Bibliografia
Про освіту. Закон України від 07.11.2018 р. № 851-IV. Дата оновлення 19.01.2019.
Дернова М. Г. Дуальна модель вищої професійної освіти дорослих: європейський досвід. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2014. Вип. 2 (9). С. 137–145.
Панькевич О. О. Аналіз освітньо-професійних програм підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери в аспекті формування культури професійної взаємодії. Сучасні тенденції соціально-гуманітарного розвитку України та світу : матеріали III наук.-практ. конф., м. Харків, 11 лип. 2018 р. Харків, 2018. Вип. 22. С. 29–30.
Панькевич О. О. Формування культури професійної взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти. Одеса. 2019. 21 с.
Тарадюк Д. О. Тьюторство як складова частина дуальної форми здобуття вищої педагогічної освіти. Педагогічні науки. 2018. Вип. 81(3). С. 211–215.