Комунікативна домінанта тексту інтерв’ю
Abstrakt
Спілкування в соціальному просторі можна визначити як процес взаємодії різних суспільних суб’єктів (особистостей або соціальних груп), в якому відбувається обмін інформацією, досвідом і результатами діяльності. Спілкування – це універсальний спосіб пізнання світу, існування суспільства і людини, у процесі спілкування відбуваються соціалізація і самореалізація особистості.
У процесі спільної діяльності люди обмінюються між собою різними ідеями, думками, настроями, інтересами, установками тощо. Все це можна назвати інформацією в широкому розумінні. Однак людська комунікація не зводиться тільки до процесу передачі інформації. Людям необхідно враховувати також мотиви і цілі спілкування, значущість повідомлення, можливість або необхідність впливу одне на одного, соціальні та / або психологічні особливості комунікантів, їх інтелектуальні, професійні, політичні, релігійні, світоглядні відмінності.
Bibliografia
Денискіна Г. О. Структурні і комунікативні параметри жанру вільного інтерв’ю (на матеріалі телепередач 2000–2004 років): автореф. дис. на здоб. наук. ступеня канд. філол. наук: 10.02.01. Київ, 2005. 24 с.
Корольов І. Р. Мовленнєвий жанр і комунікативна ситуація: співвідношення понять. Studia linguistica: зб. наук. праць. Київ: КНУТШ, 2009. Вип. 3. С. 130–134.
Кузьмич Н. Комунікативна стратегія самопрезентації і тактики її реалізації (за матеріалами телевізійних інтерв’ю). Вісник Львівського університету. Серія іноземні мови. 2013. Вип. 21. С. 89–94.
Мосейчук О. М. Публіцистичний дискурс як контекст реалізації комунікативного впливу на масового адресата. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2012. Вип. 65. С. 174–177.
Мосієнко О. В. Тактико-стратегічні особливості представлення знаменитостей у газетному дискурсі. Проблеми семантики, прагматики і когнітивної лінгвістики. Київ: Київський ун-т ім. Т. Шевченка, 2010. С. 296–303.