Актуальні питання академічної доброчесності здобувачів вищої освіти
Ключові слова:
академічна доброчесність, академічне шахрайство, здобувач вищої освіти, заклад вищої освіти, плагіатАнотація
У тезах висвітлено причини академічної нечесності здобувачів вищої освіти, виокремлено види академічних шахрайств і окреслено способи запобігання їх виникненню. До основних видів академічної нечесності студентів ЗВО віднесено шахрайства, пов’язані з написанням наукових робіт, систематичне невідвідування аудиторних занять, несамостійне або неналежне виконання навчальних завдань, неморальна поведінка під час контролю знань, демонстрування неповаги до знань, своєї та чужої інтелектуальної власності, академічної спільноти та закладу освіти.
Посилання
Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених: кол. моногр. / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. Дніпро: ДРІДУ НАДУ, 2017. 169 с.
Гребенюк Т. В. Академічна доброчесність: навч. пос. для студ. Запоріжжя: ЗДМУ, 2021. 108 с.
Колесніков А. Академічна доброчесність в українському освітньо-науковому просторі: проблеми та соціальні загрози. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2019. Вип. 24. С. 122–128.
Лист Міністерства освіти України 23.10.2018 № 1/9-650 Керівникам закладів вищої освіти «Щодо рекомендацій з академічної доброчесності для закладів вищої освіти». URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v-650729-18#Tex (дата звернення: 15.05.2024).
Федорченко Ю. Академічна недоброчесність у вищій школі як системна проблема. Освітня політика. URL: http://education-ua.org/ua/articles/1105-akademichna-nedobrochesnistuvishchij-shkoli-yak-sistemna-problema (дата звернення: 16.05.2024).
Lang James M. Cheating Lessons. Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts; London, England, 2013. 272 p.
Parnther C. Academic misconduct in higher education: A comprehensive review. Journal of Higher Education Policy and Leadership Studies. 2020. № 1(1). Р. 25–45.