Студіювання науки про документ (за матеріалами української фахової періодики)
Анотація
Поліпарадигмальність сучасного наукового знання знаходить своє відображення і в розвитку української науки про документ. Адже «у сучасному суспільстві складно знайти елемент структури, функціонування якого б не оформлялось документально. <…>Документ розповсюджений елемент і відіграє суттєве значення у життєдіяльності суспільства <…>поява комп’ютера призвела до створення нового документу – електронного, який з одного боку має спільні риси і властивості з документом, зафіксованим на паперовому носієві, а з іншого має свої специфічні риси» [3, с. 166]. Поліпарадигмальність та інтегративність характеризується розвитком суміжних наукових напрямів, які, об’єднуючи різні підходи до об’єкта і методи його дослідження, дають змогу формувати нове, більш глибоке і повне знання про його властивості. Водночас розвиток наукових дисциплін, предметом дослідження яких є документ, призводить до формування потреби у тлумаченні цього терміна [2, с. 7].
Посилання
Кушнаренко Н. Н. Документоведение: учебник. Изд. 2-е, перераб. и доп. Київ: Т-во «Знання», 2000. 460 с.
Лукаш Г. П. Поняття документа у документознавстві: поліпарадигмальний аспект. Інформація та соціум: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції / редкол.: О. М. Анісімова (голова), О. Є. Гомотюк та ін. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 2020. С. 6.
Піддубна Л. П. Документ та його основні характеристики: сутність поняття, властивості, атрибути. Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія: Управління. 2012. Вип. 1. С. 165–172. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvamu_upravl_2012_1_24
Савицький В. Т. Документ як базове поняття документаційного забезпечення управління. Університетські наукові записки. 2005. № 4. С. 313–318.
Швецова-Водка Г. Н. Структура документознавства і його місце серед суміжних наукових дисциплін. Студії з архівної справи та документознавства. 2004. № 12. URL: https://old.archives.gov.ua/Publicat/Studii/Studii_2004.12_08.php
Шейко В., Кушнаренко Н. Концептосфера підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів у Харківській державній академії культури. Вісник Книжкової палати. 2020. № 7. С. 34–38. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2020_7_9